- Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on wohsi -

*(I show not your face but your heart's desire)*

Wednesday, October 22, 2008

Lets debate

Post ni aku nk membebel... bukan ape.. dah lame sgt tak membebel...

Last Monday, 4th Residential College buat Jamuan Hari Raya. Well, at first, aku rase ok la... Maybe nk buat cam taun lpas... Sbb tahun lpas grand... Won for the best Activities in 4th. So rasenye JTK taun ni nk buat camtu la gak... or at least nk defend the title... maybe my assumption.

Disebabkan ramai yg menghujani buletin2 friendster... maka aku pon tergerak ati la nk tulis gak... Tapi tak tulis kat bulletin friendster la.. just tulis kt sini je.. Well, maybe kritikan or maybe pandangan je...

Tp satu je yg aku terkilan. Aku tak dpt makanan sgt pada malam tu. Dapat tu dpt la... tapi dapat last2 part je... Nasik dah abis... satay pon dpt sikit... Rendang ayam? Dapat kuah je.. Ayam die langsung takdak... Tau2 dah kosong meja makanan tu... Siap budak2 ni amik bekas makanan tu skali..

Tapi persoalannya : Seperti kate Asyraffaiz dlm buletin friendster die :
> boleh x set kan betol2 bile xda mkn. minta tlg ea JTK. selain dr pengumuman, boleh x tampal notis kat blok n floor dan dlm dwi bhasa. sbb ada foreigner yang tak faham bhsa malaysia.
.
> kenapa makanan tak cukup ? (persoalan) budget cam ner ni ? (persoalan). sbb lepas majlis, gerai penuh kene serbu. ramai sgt yg kelaparan. tue tak termasuk dengan yang tak dapat makan. hak mereka di ambil dengan janji untuk dikembalikan semasa sambutan (bukan janji lah tapi still hak kami yang membayar yuran sama dengan kamu)
.
> mana full rehearsal ? ker sebab ni anjuran orang-orang besar maka xperlu rehearsal (bertanya disini)
.
> ini kah standard majlis anjuran JTK (persoalan & pertanyaan)
.
> adakah ini majlis yang terpaksa di buat ? (persoalan) sbb tahun lepas ada, tahun ini pun kene ada. tapi !!! tahun lepas tak pula ada catuan makanan. pengarah tahun lepas singkat kan cuti raya + mencari sumber kewangan luar (kenapa tahun ini tak boleh?) ops !!! JTK semua busy ea ? (persoalan :adakah JTK tahun lepas tak busy )
(sori ek acap... gune ayat ko).. but that's not he point... Nak ckp pasal budget? Budget untuk event ni adalah bleh dikatakan byk sampai kene cut makanan for 2 days (2 days kan kalo tak silap...) Tapi makanan? Tak sampai 10 minit... abis licin sume... Aku yg konon2 nye baik bg budak junior makan dulu ni pon tak dpt... (baik la sgt~).. Nak kene tunggu baru dpt makanan baru.. Tu pon satay je... Nasik, ayam sume da abis...

Dalam pengumuman ckp... makanan untuk breakfast/dinner (tarikh bape ek? aku tak tau sbb aku tak kesah... bukannye makan kt DS pon) takde sebab nk menampung kos Jamuan Hari Raya ANJURAN JTK nih... nk kene emphasize the word anjuran tu.. coz tiap kali pengumuman je... mmg org yg bg pengumuman tu akan meng'emphasize' kan word tu... bangga sangat la jd JTK tu...

* YOU'RE JUST MAYBE AN IMPORTANT PERSON IN THIS COLLEGE FOR THE F**K SAKE... WHEN YOU OUT OF THIS F***ING COLLEGE, YOU'RE JUST NORMAL PERSON. YOU THINK WITH YOUR POSITION YOU CAN SHOW OFF EVERY'F***ING'WHERE YOU GO?? YOU THINK WITH YOUR POSITION YOU CAN DO EVERY F***ING THING YOU THINK YOU'RE RIGHT?? SCOLD EVERYONE?? YOU'RE JUST A STUDENT SO STOP THIS F***ING S**T PRIDE WITH YOUR POSITION!! GEDDIT?*

haaa... dah mencarut dah.. aku geram sgt nih

Kalo nk ckp pasal barang naik nowdays.. well, probably it's one of the reasons.. Tapi takkan la sampai nk kene cut makanan.. plus makanan tak cukup lak tu... Ape dah takde duit lg dah ke? Budak2 bayar yuran sampai RM1.4k++. Tu dah kire byk gile dah nk kene bayar.

Seriously aku rase langsung tak berbaloi dok sini...
First sebab aku jarang makan kat DS(Dewan Santapan)
Second sebab aku slalu balik umah weekend.
And third sebab enviroment sini doesnt help at all. Bangunan 60an-70an tapi bayaran lg mahal dr bangunan 90an/2000. Takkan maintainence tinggi kot...

Aku tak tau nk ckp ape lg dah... Geram sgt sampai tak tau nk tulis ape... Lagi aku pk bende ni lg sakit ati... Nasib baik la aku ade lebih kurang sebulan je kat sini... Lpas tu whatever happens... that's not my problems anymore.

Geram dowh..
Geram gile...
Sampai dah tak tau nk membebel ape lg dah...




Until now, there's no explaination whatsoever dari pihak yang berwajib... At least bg la explaination so that ppl like me wont jump into the conclusion... Org pon tak marah kalo bg explaination~ We just wanna know the reason.. With the supporting fact of course. That's all.

5 comments:

Unknown said...

huhrm... well aku still tak dgr sebarang penjelasan daripad mereka yang sepatutnya.

niat aku timbul kan persoalan ni sebab ramai sangat yg membingit kan telinga aku, so aku tanya lah untuk ada orang memberikan penjelasan. dengan harapan xakan wujud assumption tentang apa yang berlaku.

tp kenapa smpi skang x ada seorang pun yg perjelaskan, dan aku rasa persoalan aku sgt mudah. btol x?

Lord Biohazard said...

btol2.. aku setuju!!

aku sebnanye pon tanak ckp pasal nih.. tp aku sndiri tak ckup makan.. huhu.. marah la gak...

aku rase maybe sbb tade org ckp kt JTK pasal ni.. sbb tu diorang tak bg penjelasan kot..

aku boleh nk tanye.. tp kang mesti la kene attack balik.. so.. nk elakkan dari bertambah sakit ati aku lepas geram kt sini je..

Unknown said...

hahah... setuju2. lgpun shukor da bg garis panduan untuk meluah perasaan. kalu ko punya...sure kene sembur..ahhaha. too many F words. hahhaha

Lord Biohazard said...

hahaha... aku geram sgt dow..

well at least dah ade xplaination...

aku rase la~

Unknown said...

kire okay la. so kita tau apa yg berlaku.

persoalan timbul sbb kita xtau. tapi skang da tau alhamdulillah lah.

tapi pada org yg nak condem lg, terpulang lagi.

bagi aku, aku dah dgr penjelasan dari drg. so pas ni kalu ada yg dok membingitkan telinga aku ni, aku dah ada jawapan die.

tue jer. niat aku ikhlas. xda pun nak kritik atau point sesapa. just a simple explanation that can clear the things up.